8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 51430
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1531

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد شناخت مؤلفه‌هاي موجود در PC

دانلود تحقیق درمورد شناخت مؤلفه‌هاي موجود در PC

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد شناخت مؤلفه‌هاي موجود در PC

با دانلود تحقیق در مورد شناخت مؤلفه‌هاي موجود در PC در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق شناخت مؤلفه‌هاي موجود در PC را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق شناخت مؤلفه‌هاي موجود در PC ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد شناخت مؤلفه‌هاي موجود در PC

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:33 صفحه

قسمتی از فایل:

تفاوتهاي ميان PC هاي روميزي (Desktop) و مدل برجي شكل (Tower)

 

 

رايانه‌هاي شخصي داراي دو نوع تركيب‌بندي هستند : مدل‌هاي روميزي و  برجي شكل.

مدل‌هاي روميزي ممكن است در اندازه‌هاي مختلف موجود باشند كه اغلب با نامهايي از قبيل Full - size  ، baby-AT يا slim-sized براي اشاره به تفاوتهايي در اندازه‌هاي مربوطه، همراه هستند، ولي همة آنها از همان طرح اوليه پيروي مي‌كنند (كه يك PC  به صورت افقي يا مسطح روي ميز قرار مي‌گيرد).

مدل‌هاي برجي شكل نيز در اندازه‌هاي مختلف با نامهاي مشابهي از قبيل mini-tower ، midsize-tower ، full tower و غيره موجود مي‌باشند.

اگر با دقت نگاه كنيد، مي‌توانيد ببينيد كه طرح مدل‌هاي برجي شكل شبيه مدل‌هاي روميزي است كه فقط در جهت عمودي يا به پهلو قرار مي‌گيرند. قرار دادن مدل روميزي به پهلو (براي ايجاد مدل برجي شكل)، چند حسن دارد : به طور كلي، مدل‌هاي برجي شكل فضاي كمتري را روي ميز كار شما اشغال مي‌كنند. مدل برجي شكل در اندازة بزرگتر، معمولاً فضاي اضافي براي گردونه‌هاي قرص داخلي بيشتري را دارا مي‌باشد.

صرف نظر از اين كه مدل رايانة شما روميز يا برجي شكل است، با نگاه كردن از روبرو احتمالاً‌ متوجه چندين تشابه خواهيد شد. اولين چيزي كه متوجه آن خواهيد شد، يك يا چند گردونه مي‌باشد كه از برخي از انواع رسانه‌هاي قابل برداشت (removable) استفاده مي‌كنند ] نظير : گردونة قرص لرزان، گردونة CD-ROM ، گردونة DVD ، گردونة پشتيبان‌گيري باريكه (tape backup drive) يا شايد گردونة قرص سخت از نوع رسانه‌اي قابل برداشت[ .

همچنين ممكن است در قسمت جلويي برخي از رايانه‌هاي شخصي، دكمة باز نشاني (reset) را بيابيد. دكمه بازنشاني، معمولاً براي راه‌اندازي مجدد PC شما استفاده مي‌شود (درست مانند اين كه رايانه را از منبع برق قطع كرده و دوباره به آن وصل نماييد).

 

شناسايي منبع تغذية PC

 

 

  در PC شما  بايد قادر به تشخيص ‌ منبع تغذيه باشید همان طور كه از نام آن پيدا است، منبع تغذيه، نيروي الكتريكي را براي دستگاههاي داخل رايانه تأمين  مي‌كند. تبديل‌گر (transformer)، ممكن است نام مناسب‌تري باشد، زيرا منبع تغذيه در واقع جريان AC را به DC تبديل مي‌كند و ولتاژ 220 ولت AC برق شهر را به 5/12 ولت DC تقليل مي‌دهد. ولي با اين وجود، نام منبع تغذيه از ابتدا استفاده شده و در طول سالها، جا افتاده است.

منبع تغذيه به راحتي قابل تشخيص مي‌باشد،‌زيرا كابل برق از بيرون رايانه به منبع تغذيه وصل مي‌شود. در داخل رايانه مي‌توانيد تعداد بي‌شماري كابل كه از منبع تغذيه خارج شده و به تعداد زيادي از مؤلفه‌هاي موجود در رايانه نظير تختة اصلي سيستم و گردونه‌هاي قرص وصل  شده است را ببينيد.

 

 

ارتقاء مؤلفه‌هاي اصلي سيستم

 

نصب حافظه در PC

 

پيش از آن كه بتوانيد طرح ارتقاء حافظه را به پايان برسانيد، در ابتدا بايد مقدار حافظة نصب شده در PC و نحوة نصب آن را تعيين كنيد. نحوة‌ نصب حافظه در PC ، بدين معناست كه چه تعداد SIMM يا DIMM در PC شما نصب شده و تركيب‌بندي آنها چگونه است. بسياري از PC هاي پنتيوم قديمي‌تر،‌ احتمالاً‌ داراي SIMM هاي 4، 8 يا 16 مگابايتي مي‌باشند. SIMM ها در محلي به نام شكاف‌هاي SIMM، نصب شده و آرايش معمولي آنها روي تختة اصلي سيستم به صورت چهار شكاف SIMM در يك رديف مي‌باشد .

 

در اكثر سيستم‌هاي مبتني بر پنتيوم، SIMM ها به صورت جفتي نصب مي‌شوند. بدين معنا كه شما هرگز شاهد آرايشي، شامل دو SIMM چهار مگابايتي و يك SIMM هشت مگابايتي نخواهيد بود، زيرا در مجموع سه SIMM در رايانه خواهيد داشت، ولي بايد داراي دو يا چهار SIMM نصب شده باشيد. براي آگاهي از انواع SIMM ها و تركيبات ممكن SIMM ها براي نصب، مدارك سازندگان رايانة خود را بررسي كنيد.

       نكتة ديگر درنصب SIMM ها همة SIMM هاي اضافي را كه نصب مي‌نماييد،‌بايد متوازن باشد.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر