8,000 تومان
  • فروشنده : مدیر

  • کد فایل : 44471
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1513

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نظريات اخلاقى در آيينه حقوق

دانلود تحقیق درمورد نظريات اخلاقى در آيينه حقوق

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نظريات اخلاقى در آيينه حقوق

با دانلود تحقیق در مورد نظريات اخلاقى در آيينه حقوق در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نظريات اخلاقى در آيينه حقوق را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نظريات اخلاقى در آيينه حقوق ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نظريات اخلاقى در آيينه حقوق

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:26 صفحه

قسمتی از فایل:

چكيده:

در اين مقاله، ضمن معرفى اجمالى برخى نظريه‏هاى غالب اخلاقى، انعكاس اين نظريه‏ها در مقررات حقوقى بررسى مى‏شود . اخلاق حق مدار كه عمدتا وامدار سيستم اخلاقى كانتى است، به عنوان نظامى اخلاقى، موجه و مبناى استاندارد و هنجارهاى حقوق بشرى است . اخلاق نفع نگار با تمركز بر مصلحت عمومى، به عنوان ملاك اصلى اخلاقى بودن هنجار، اصولا نمى‏تواند به عنوان مبناى اخلاقى در زمينه حقوق بشر قرار گيرد . اخلاق فضيلت مدار با وجود كاربرد آن در تربيت فضيلت محورانه افراد، قادر به ارائه نظريه عدالت و در نتيجه، ايجاد سيستمى حقوقى نخواهد بود . از سوى ديگر تاكيد بر فضيلتها در باز توزيع امكانات اجتماعى، اعم از ثروت و قدرت و معرفت مى‏تواند روحيه دورنگى و نفاق را گسترش داده و در عمل مروج رذيلت و نه فضيلت‏باشد . اخلاق نوع دوستانه على‏رغم اين واقعيت كه در گفتمانى فمنيستى متولد شده است، ضرورتى ندارد در همان حوزه باقى بماند و مى‏تواند، در نظام حقوقى به عنوان مكملى براى اخلاق حق مدار مطرح باشد . نگارنده در اين مقاله به اين نتيجه خواهد رسيد كه نظام حقوقى موجه و در عين حال كارا نمى‏تواند، تنها بر يك نظريه اخلاقى تكيه زند، بلكه بايستى انعكاسى از تلفيق نظريات اخلاقى مختلف باشد .

واژگان كليدى: اخلاق، حقوق، فلسفه اخلاق

مقدمه

رابطه اخلاق و حقوق از جمله مسائل مهم و مطرح در فلسفه حقوق است . در برخى نظامهاى فلسفى اين مساله از چنان غنا و گستردگى برخوردار شده كه مى‏توان گفت، فلسفه حقوق آنها، به رشته‏اى كه بخش عمده‏اى از ادبيات آن، حول اين مساله متمركز بوده، تبديل شده است . براى مثال، چنانچه راجر شاينر (Roger A.Shiner) به درستى بيان داشته، در فلسفه حقوق تحليلى مسائل متعدد و گوناگونى به بحث رابطه حقوق و اخلاق مربوطه گشته آن گونه كه مقاله‏اى در اين زمينه به سادگى مى‏تواند به تحقيقى پيرامون فلسفه حقوق بطور عمومى - و نه تنها رابطه اخلاق و حقوق تبديل گردد . (1)

از همين رو نويسندگانى كه درباره رابطه اخلاق و حقوق بحث مى‏كنند، در همان ابتداى بحث تلاش بر مضيق كردن محدوده تحقيق به جنبه‏اى خاص از اين مساله را دارند .

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر