7,000 تومان
  • فروشنده : طرفداری

  • کد فایل : 41306
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1848
  • تعداد فروش: 1

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد بناهاي تاريخي خوزستان

دانلود تحقیق درمورد بناهاي تاريخي خوزستان

0 1.8k
دانلود تحقیق درمورد بناهاي تاريخي خوزستان

با دانلود تحقیق در مورد بناهاي تاريخي خوزستان در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق بناهاي تاريخي خوزستان را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق بناهاي تاريخي خوزستان ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد بناهاي تاريخي خوزستان

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:16 صفحه

قسمتی از فایل:

در ضلع شمال شرقي شهر و در جنوب بفعه سيد محمد گياهخور بند ميزان واقع است. اين بند كه از دو ضلع مورب كه به منزله دوبازوي يك نيم دائر است تشكيل شده، از ست ضلع شرقي ابتدا از دو ديوار به عرض 80/1 متر كه بر هم عمودند شروع مي شود و نوزده دهانه آبرو كه آب را از شمال به جنوب هدايت مي كند هر كدام به عرض حدود 5/2 متر. عرض دهانه ها متفاوت ولي عرض پي ها دهانه ها يكسان است. پل از آن يك ديوار در قوسي دائره مانند با انحناء 240 درجه از 360 درجه به طرف غرب كشيده شده و بر سطحه ي آن سطحي به حدود سه ربع دائره ي وسيع چرخيده است و پس از يك ديوار سنگي و گچي كه با همان جنس و ابعاد كه در ديواره ي شرقي است، يك دهانه ي آبرو به عرض 4 متر قسمتي از آب رودخانه را بسوي جنوب هدايت مي كند و ديواره ي سد پس از چند انحناء متقاطع ودر خط كثير الاضلاعي به زير پايه ي كلاه فرنگي مي رسد. بند ميزان آب رود كارون را به دو قسمت تقسيم مي كند: قسمتي را به آبراهه گرگر در شرق شهر و قسمتي را به رودخانه ي شطيط در شمال غرب و غرب شهر روانه مي سازد. آب شطيط همواره از آب گرگر فزونتر بوده و اين دو از قديم الايام به نام هاي دو دانگه براي شاخه ي گرگر و چقدر دانگه براي شاخه ي شطيط ناميده شده اند.

تفاوت آشكار ديگري كه بين آسياب هاي سيكا در شوشتر و اسيوآي رعنا در دزفول وجود دارد آنست كه اسيوآي رعنا در بستر رودخانه ي دز قرار دارند در حاليكه سيكاي شوشتر در كنار رود گرگر واقعند و پيدا است كه به روزگار آباداني اين تأسيسات و تا ساليان دراز آب رودخانه حتي به پي و حريم سيكا را به آنها مي رساند و تأسيسات به هيچ وجه در بستر رودخانه نيست ودر ارتفاعي مشرف به آن است.

پل شادروان

پل شادروان يا پل شاپوري در چشم انداز بند ميزان و به حدود سيصد متري آن در غرب بند ميزان واقع است. به موازات پل سيماني جديدي كه در اول جاده ي دزفول در غرب شهر شوشتر واقع استف آثار شانزده دهانه ي آبرو پل باطاق باقي مانده و هشت دهانه بدون طاق و چندين طاق كوچك كه در ضلع شمالي باقي است و چند دهانه بدون طاق باقي مانده ي شادروان يا شاذروان، يا شادروان شاپوري يا پل شاپوري يا شادروان شوشتر، شادروان قيصري است كه امروز در شمال غرب شهر شوشتر قرار دارند. عرض پي پايه هاي پل 7 متر و عرض دهانه ي آبرو پل 8 متر و ارتفاع از كف رودخانه تا تاج پر حدود ده متر است. مصالح ساختماني پل سنگ رودخانه و سنگ قلوه و لاط گچ كهنه و از نوع مصالح ساختماني بندهاي معروف به اسيوآي رعنا در دزفول بر روي بستر رودخانه ي دز است.

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر