9,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 39815
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1995

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد آلودگي صوتي و اثر آن بر زندگي گياهان و حيوانات

دانلود تحقیق درمورد آلودگي صوتي و اثر آن بر زندگي گياهان و حيوانات

0 2k
دانلود تحقیق درمورد آلودگي صوتي و اثر آن بر زندگي گياهان و حيوانات

با دانلود تحقیق در مورد آلودگي صوتي و اثر آن بر زندگي گياهان و حيوانات در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق آلودگي صوتي و اثر آن بر زندگي گياهان و حيوانات را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق آلودگي صوتي و اثر آن بر زندگي گياهان و حيوانات ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد آلودگي صوتي و اثر آن بر زندگي گياهان و حيوانات

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:49 صفحه

قسمتی از فایل:

امواج صوتي [1]

امواج صوتي شكلي از امواج مكانيكي طولي هستند كه عموماً در هوا منتشر شده ( اگر چه قابل انتشار در تمام محيط هاي مادي نيز مي باشند ) و در برخورد با گوش انسان ، احساس شنيدن را ايجاد مي كنند . بنابراين ، امواجي با اين مشخصات كه قابليت درك توسط گوش انسان نباشد ، صوت اطلاق نمي شوند . عوامل محدود كننده صوت براي درك حسي آن ، فركانس و بلندي است .

محدوده فركانس درك براي انسان ، بين 16 تا 20000 هرتز است . امواج خارج از اين محدوده فركانس را مادون صوت ( فروصوت ) و ماوراء صوت ( فراصوت ) ، مي نامند .

نحوه توليد صوت

نوسان ممتد يك محيط الاستيك مي تواند تحت شرايطي باعث ارتعاش مولكول هاي هواي مجاور و تغيير مداوم فشار هوا گردد كه اين تغيير فشار به طور محدود و جزئي ، كمتر و بيشتر از فشار اتمسفر است . اين موج به صورت طولي در هوا منتشر گرديده و در محدوده معيني از نظر فركانس و دامنه براي انسان قابل درك است و به آن صوت مي گويند . مثال ساده آن ، ارتعاش ديافراگم بلندگو و توليد صوت است .

ساده ترين امواج صوتي ، امواج سينوسي هستند كه داراي سه مشخصه ، فركانس f ، طول موج و دامنه فشار P مربوط به خود بوده . در يك منحني سينوسي ، يك نقطه قله[2] و يك نقطه دره[3] از دامنه وجود دارد و اين دو تغيير دامنه به يك اندازه احساس مي گردد . موج صوتي سينوسي با سه مشخصه اصلي فركانس ، دامنه و طول موج معرفي مي شود و روابط زير بر آن حاكم مي باشد :

( 1-1 )                                                                                  

T : زمان متناوب

C : سرعت برحسب متر بر ثانيه

در صورتي كه دامنه تغييرات برحسب فشار هوا در نظر گرفته شود ، معادله موج فشار به صورت زير خواهد بود :

( 2-1 )                                                                

 : دامنه فشار در زمان t

 : حداكثر دامنه فشار هوا

: سرعت زاويه اي

 : اختلاف فاز

گوش انسان به طور طبيعي قادر به درك امواج صوتي با حداقل دامنه فشار 20 ميكرو پاسكال  يا  است كه آن را آستانه شنوايي مي نامند . هر پاسكال ده ميكروبار است .

سنجش تغييرات دامنه صوت ، شامل تر و آسان تر از دامنه هاي ديگر ( شدت و توان ) مي باشد . بدين لحاظ در مباحث اندازه گيري صوت در محيط كار ، عموماً فشار مورد اندازه گيري قرار مي گيرد .

انواع صوت از نظر محيط انتشار

با توجه به تمايز مشخصه هاي صوتي در محيط انتشار ، صوت برحسب محيط به دو گروه تقسيم مي شود :

الف ـ صوت هوايي[4] : اصواتي هستند كه در هوا يا گاز منتشر و به گوش مي رسند .

ب ـ پيكري[5] : اصواتي كه از طريق محيط مايع يا جامد نتشر شده و به طريقه مستقيم ( از طريق تماس جمجمه ) يا پس از تبديل به صوت هوايي ، قابل شنيدن هستند .

سرعت موج صوتي[6]

سرعت موج صوتي كه جزء امواج طولي است در يك محيط مادي ، بستگي به خواص محيط دارد . محيط هاي گوناگون داراي چگالي ، الاستيسيته و اينرسي مخصوص به خود هستند و تحت اين خواص ، موج صوتي در آن ها توليد و منتشر مي گردد . براي هر محيط يك مدول الاستيكي معرفي نموده اند كه تابع خواص آن محيط است . هر چه دانيسته محيط انتشار بيشتر باشد ، سرعت موج صوتي نيز بيشتر خواهد بود . بدين ترتيب سرعت صوت در مايعات بيشتر از هوا و در جامدات بيشتر از مايعات است . در جامدات سرعت موج ، وابسته به مدول يانگ[7] و چگالي آن است .



2- Sound Waves

1- Peak ward

2- Down ward

1- Airborne Sound

2- Structural Sound

3- Velocity of Sound Wave

4- Young,s Modulus

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر