6,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 37371
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1621

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد اسرار نماز در كلام امام خميني (ره)

دانلود تحقیق درمورد اسرار نماز در كلام امام خميني (ره)

0 1.6k
دانلود تحقیق درمورد اسرار نماز در كلام امام خميني (ره)

با دانلود تحقیق در مورد اسرار نماز در كلام امام خميني (ره) در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اسرار نماز در كلام امام خميني (ره) را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اسرار نماز در كلام امام خميني (ره) ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اسرار نماز در كلام امام خميني (ره)

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:4 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه:

قال علي ـ عليه السّلام ـ : «الله الله في الصلوه فَانّها عمود دينكم.»

سخن گفتن درباره‌ نماز كه دريچه‌ عروج به عالم قدس و معنويت است در توان هر كسي نيست. شايسته‌تر آن است كه بيان حقيقت اين نشانه‌ بزرگ الهي و ستون دين مبين اسلام را به زبان و بيان واصلان اين طريق، واگذاريم.

در اين نوشتار برآنيم كه ديدگاه و روش حضرت امام خميني ـ رحمه الله عليه ـ، اين نمازگزار حقيقي را درباره‌ نماز از گفتار و كردار او بيان كنيم. با نگاهي به آثار مكتوب امام ـ رحمه الله عليه ـ و مشاهده‌ عيني شاهدان احوال ايشان، مي‌توان گفت كه در ديدگاه ايشان، نماز در ميان عبادات به مثابه «اسم اعظم و بلكه خود اسم اعظم»[1] در ميان ديگر اسماء الهي.

افزون بر آن، ديدگاه حضرت امام ـ رحمه الله عليه ـ نسبت به نماز در حقيقت حكايت مسافر و طريق سفر است. در اين ميان، مهم‌ترين مسأله بيان نماز و تفسير آن بر اساس سفر معراج پيامبر اسلام ـ صلّي الله عليه و آله ـ (تطبيق دادن جريان سفر نماز با سفر معراج) است. بنابراين، ديدگاه امام ـ رحمه الله عليه ـ به نماز، ديدگاهي عرفاني است؛ به گونه‌اي كه مراحل اسفار اربعه‌ي عرفاني و احوال سالك و مسافر طريق وصل حق را در طول حيات و سلوك وي در يك ركعت نماز واقعي بيان مي‌كند. خلاصه آنكه نماز مؤمن خود معراج و سفري واقعي است كه حالت‌ها و مراتب و مقامات خاص خود را دارد. سالكان اين طريق نيز به تناسب حال و مقام خويش، از حقيقت اين سفر آگاه مي‌شوند. از نظر امام ـ رحمه الله عليه ـ توحيد به معناي واقعي آن ـ كه مقصد اصلي دعوت پيامبران است ـ در نماز محقّق مي‌شود.

در اين گفتار، ديدگاه امام خميني ـ رحمه الله عليه ـ در چند عنوان آمده است.

 

پی دی اف داک

تمامي فایل ها این فروشگاه، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه مي‌باشند و فعاليت‌هاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
ساخت فروشگاه فایل

عضویت در خبرنامه

ثبت نام کنید و آخرین مقالات و فایل ها را از طریق ایمیل دریافت کنید ، جهت ثبت نام فقط کافی ست که آدرس ایمیل را در کادر زیر وارد نمایید

اعتماد شما، سرمایه ماست

logo-samandehi


© کلیه حقوق وب سایت ، برای پی دی اف داک محفوظ می باشد .

طراحی و توسعه نرم افزار زهیر