8,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 34295
  • فرمت فایل دانلودی : .doc
  • تعداد مشاهده : 1473

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد حسابرسي داخلي

دانلود تحقیق درمورد حسابرسي داخلي

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد حسابرسي داخلي

با دانلود تحقیق در مورد حسابرسي داخلي در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق حسابرسي داخلي را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق حسابرسي داخلي ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد حسابرسي داخلي

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:30 صفحه

قسمتی از فایل:

 حسابرسي چيست؟

تعريف و هدف حسابرسي

حسابرسي يعني بازرسي جستجو گرانه مدارک حسابداري و ساير شواهد زير بناي صورتهاي مالي .

حسابرسان از راه کسب آگاهي از سيستم کنترل داخلي و بازرسي مدارک،مشاهده دارايي ها،پرسش از منابع داخل و خارج شرکت و اجراي ساير روشهاي رسيدگي ،شواهد لازم را براي تعيين اين که صورتهاي مالي، تصويري مطلوب و به نسبت کامل از وضعيت مالي شرکت و فعاليتهاي آن در طول دوره مورد رسيدگي ارائه مي کند يا خير،گردآوري مي کنند.

 

يااينکه حسابرسي فرايندي است منظم و با قاعده جهت جمع آوري و ارزيابي بيطرفانه شواهد درباره ادعاهاي مربوط به فعاليتها و وقايع اقتصادي،به منظور تعيين درجه انطباق اين ادعاها با معيارهاي از پيش تعيين شده و گزارش به افراد ذينفع.

 

 

مقدمه:

 

 تاريخچه حسابرسي در ايران:

 

نخستين باري که در قوانين ايران به موضوع حسابرسي اشاره شد در قانون تجارت مصوب 1311 است که طي آن مقرر گرديد که مجمع عمومي هر شرکت سهامي يک يا چند بازرس را از بين صاحبان سهام يا از خارج انتخاب کند تا با رسيدگي به حسابها و اسناد و مدارک شرکت، در باره اوضاع عمومي شرکت و صورتهاي مالي که توسط مديريت تهيه مي شود، گزارشي به مجمع عمومي صاحبان در سال بعد ارائه دهد. اگر چه مجمع عمومي شرکتهايي که پس از اين قانون ظاهرا به شکل سهامي تشکيل شدند، بنا بر الزام مزبور بازرس يا بازرساني را انتخاب مي کردند و اين بازرسان گاه به حسابهاي شرکت نيز رسيدگي مي کردند، اما انجام حسابرسي در معناي متعارف آن توسط بازرسان در کار نبوده و هنوز هم نيست.


8,000 تومان