4,000 تومان
  • فروشنده : بانک تحقیق

  • کد فایل : 29725
  • فرمت فایل دانلودی : .docx
  • تعداد مشاهده : 1528

آخرین فایل ها

- بیشتر -

دانلود تحقیق درمورد نقش شورای اصناف در ایجاد شرایط صلح و سازش

دانلود تحقیق درمورد نقش شورای اصناف در ایجاد شرایط صلح و سازش

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد نقش شورای اصناف در ایجاد شرایط صلح و سازش

با دانلود تحقیق در مورد نقش شورای اصناف در ایجاد شرایط صلح و سازش در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق نقش شورای اصناف در ایجاد شرایط صلح و سازش را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق نقش شورای اصناف در ایجاد شرایط صلح و سازش ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد نقش شورای اصناف در ایجاد شرایط صلح و سازش

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:20 صفحه

قسمتی از فایل:

 

مقدمه

استفادهء سیاسی دستگاه حکومت از اصناف برای نخستین بار در دوراننخست وزیری رضاخان سردار سپه روی داد.هدف اساسی«هیئت اتحادیهاصناف تهران»که با دخالت عوامل وی در پاییز سال 1304 تأسیس شد،تأمینمشارکت اصناف در جریان انتقال سلطنت از قاجاریه به پهلوی بود.در بیانیهء این جمعیت آمده است که«هیئت اتحادیهء اصناف تهران...به تمام اصنافایران اعلام مینماید که برای قطع ریشهء سلطنت قاجار....نهضت و قیام نموده است[1] اما پس از آنکه رضاشاه به سلطنت رسید،با الغای مالیاتصنفی،علت وجودی اصناف،به عنوان یکی از عناصر دستگاه مالیاتی از میانرفت و عملا نظام صنفی منحل گردید.

فصل اول: کلیات

مبحث اول: پیشینه شورای اصناف

در اوایل دههء 1320 سید ضیاء الدین طباطبائی کوشید تا اصناف را در حزب ارادهءملی متشکل کند تا بازوی صنفی نیرومندی برای حزب وی باشد. رهبری سازمان صنفی حزب با اسد اللّه رشیدیان بود که اتحادیهای اصنافتهران را برای مبارزه با سندیکاهای کارگری حزب توده تشکیل داد.گر چه اقدامات رشیدیان در این زمان بینتیجه ماند امّا وی در دههء 1340 در تشکیل

4,000 تومان